Przyjmowanie i załatwianie spraw
Sprawy z zakresu działania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublinie przyjmowane są w godzinach pracy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie
od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.05.
Sprawy można także załatwiać przesyłając pisma na skrzynkę podawczą ePUAP: psse_lublin
Sprawy są załatwiane w trybie i terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.).
Pouczenie o warunkach wnoszenia pism oraz doręczania pism przez organ za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Pisma (podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczna skrzynkę podawczą organu, która jest zlokalizowana na platformie usług administracji publicznej ePUAP. W celu wniesienia takiego pisma do organu strona powinna posiadać konto na platformie ePUAP (instrukcja zakładania konta dostępna jest pod adresem: https://epuap.gov.wps/porta.
Pisma wysyłane na adres elektroniczny organu (adres e-mail) z pominięciem elektronicznej skrzynki podawczej organu, nie wywołują skutków prawnych, które ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego wiąże ze złożeniem pisma procesowego.
Pisma (podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) utrwalone w postaci elektronicznej powinny być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wnoszącego podanie oraz zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie (tj. adres na platformie ePUAP).
Jeżeli podanie w formie dokumentu elektronicznego nie zawiera adresu elektronicznego, organ administracji publicznej przyjmuje, że właściwym jest adres elektroniczny, z którego nadano podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego, a gdy wniesiono je w innej formie i zawiera ono żądanie doręczenia pisma za pomocą środków komunikacji elektronicznej, doręczenie pism następuje na adres wskazany w treści podania. Warunkiem skutecznego żądania doręczenia pism środkami komunikacji elektronicznej jest wskazanie w treści żądania adresu elektronicznego. Wniesienie do organu pisma w formie dokumentu elektronicznego jest równoznaczne z żądaniem doręczenia korespondencji z organu za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli strona lub uczestnik postępowania zrezygnuje z doręczenia pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej, organ administracji publicznej doręcza pismo w sposób określony dla pisma innej niż forma dokumentu elektronicznego.