Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Podstawa prawna:
1) art. 221 – art. 256 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.);
2) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227).
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241).
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski wpływające do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie są rejestrowane w rejestrze prowadzonym przez Kierownika Działu Nadzoru Sanitarnego.
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublinie załatwia skargi i wnioski bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W razie niezałatwienia skargi / wniosku w terminie określonym powyżej stosuje się przepisy art. 36-38 Kpa.
Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublinie przyjmuje obywateli w sprawie skarg i wniosków w Lublinie ul. Uniwersytecka 12 w środy w godzinach 8.30 – 12.30 oraz w poniedziałki w godzinach 15.05 – 16.05.